Vivico Design

Cat costa un designer de interior?

vivico
vivico

Ne-am lasat condusi de curiozitate si am efectuat un studiu de piata cercetand numarul oamenilor care apeleaza la serviciile unui designer de interior. Am aflat ca in Romania oamenii nu inteleg pe deplin ce valoare adaugata le-ar aduce cunostinta, experienta si vivacitatea designerilor de interior si de ce implicarea acestora in proiecte de amenajare ar schimba complet imaginea unui spatiu?

Contractarea unor astfel de servicii nu trebuie privita ca pe o obligatie, nu reprezinta o necesitate, dar poate lua forma unui ajutor din partea unui specialist care, indiscutabil, poate transpune pe chipul prietenilor ce va vor vizita casa, o uimire si apreciere, un efect “wow” la contactul cu amenajarea spatiului. Totodata, acest ajutor va poate scuti de un stres specific si de multe batai de cap.

Va propunem sa exploram in continuare ce reprezinta costurile unui astfel de specialist.

Designerii de interior sau arhitectii de interior pot fi remunerati la ora, la metrul patrat analizat sau la proiect, pretul final luand in calcul dificultatea amenajarii, experienta acestuia si organizarea firmei (SRL platitor/neplatitor de TVA, PFA ori Freelancer).

Cu cat suprafata este mai mica, cu atat pretul creste.

Suprafata unui dormitor de 12m² nu este taxata cu acelasi pret/m² precum o casa de 200m². Spatiile publice (restaurante, baruri, spitale, magazine, etc.) implica un cost mai mare, deoarece sunt necesare mai multe documente, avize si aprobari.

In functie de asteptarile voastre si de cerintele adresate designerilor, preturile unui serviciu de design interior variaza, in medie, intre 25-60 €/m². In cazul in care oferta este mai mica de 25eur/mp , este posibil sa lucrati cu un incepator, lucru ce nu poate fi rau, ori pachetul de servicii contractat nu este unul complet, asadar nu ar strica sa acordati o atentie sporita lucrarilor si sa adresati intrebari ori de cate ori este necesar pe durata amenajarii.

Ce cuprinde serviciul de design interior?

Talentul designerului in a vedea transformarea spatiului din moduri pe care, poate singuri nu reusiti sa le vizualizati, folosirea resurselor pe care si le-a transformat in atuuri, timpul pe care il acorda consultantei in alegerea materialelor din magazine si implicarea acestuia pe santier.

Ofertarea amenajarii se imparte in 4 mari etape:

1.Proiect 3d sau Colaj Foto

Acesta reprezinta modul de redare al proiectului in functie de nevoi si buget, rezultatul discutiei cu beneficiarul referitor la mobilier, finisaje si functionalitati.

imagini 3d

In acest videoclip de prezentare puteti vedea in detaliu ce inseamna modelarea si randarea 3D. Mentionam ca integrarea undei modelari 3D in cadrul proiectului nu este obligatorie si ca putem structura pasii proiectului pe seama unor colaje fotografice in Photoshop.

colaj foto

Indiferent de optiunea aleasa, rezultatul consta in obtinerea de planse in care alaturam obiecte ce vor fi folosite in amenajare si care exprima atmosfera viitorului spatiu.

Daca inca nu stiti ce v-ar placea in materie de design interior, la noi pe site puteti gasi modele de amenajari de interior gata de implementat, aveti preturile afisate si veti sti de la inceput daca va incadrati in bugetul stabilit sau nu.

2.Proiect tehnic

Contine planuri mobilate, planuri electrice, planuri sanitare, stereotomii desfasurate, detaliere si lista de cumparaturi.

In cadrul acestei etape vom stabili si pozitiona toate obiectele de mobilier in functie de nevoile voastre, respectand toate distantele cadru pentru buna functionarea a unui spatiu. In functie de planul mobilat se contureaza planul electric si cel sanitar. Va vom pune la dispozitie un plan cotat cu suprafete pentru finisaje pe care sa le aveti la indemana pe durata desfasurarii proiectului.

Luand exemplul unei garsoniere, putem afirma ca timpul alocat proiectului poate fi acelasi, chiar mai mare decat in cazul unui apartament cu 3 camere. Chiar daca suprafata este mai mica, cumulul de detalii ce trebuie analizat astfel incat spatiul sa fie explorat la maximum, este mult mai mare.

Va putem oferi un pachet ce include primele 2 etape, fara consultanta, ceea ce inseamna ca pasii urmatori referitori la lista de cumparaturi, partea de executie si punerea in opera a lucrarii sa va revina in totalitate.

3.Consultanta.

Reprezinta asistenta in alegarea materialelor din showroom, masuratori, vizite in punctele cheie ale proiectului, urmarire de santier.

Alaturi de sarcina de selectie a produselor din etapele 1 si 2, arhitectul/designerul poate oferi asistenta pe santier in etapa 3; suport echipei de executie – se asigura ca intelegerea planului si implementarea acestuia se face conform specificatiilor proiectului.

Sedinta de asistenta pe santier dureaza aproximativ 2-3 ore si este necesara in momentele cheie ale proiectului.

Nu este obligatorie o prezenta pe intreg parcusul zilei, exceptand cazurile extraordinare. Consultanta de santier permite urmarirea etapelor proiectului, prin intermediul vizitelor saptamanale. Astfel, se poate mentine organizarea lucrarilor in functie de etapa in care se afla proiectul, fara a ingreuna procesul santierului, specialistul fiind prezent in cazul in care pot aparea evenimente neprevazute, oferind solutii necesare. Luam in calcul supravegherea echipelor ce se ocupa de mobilierul pe comanda, de montajul tapetului, decorativei sau profilelor.

Specialistul poate oferi ajutor si in faza de executie, observand existenta unor greseli din timp. Spre exemplu, montajul finisajelor – imbinarea dintre parchet si gresie la nivelul usilor. Imbinarea se face mai in fata, mai in spate sau la mijlocul peretului?

Parchetul se monteaza paralel cu fereastra sau perpendicular cu aceasta?Scurgerea cazii se aplica pe mijloc sau in lateralul acesteia? Astfel de detalii sunt esentiale si trebuie avute in vedere, necesitand o atentie sporita si o implicare adecvata.

4. Implementare la cheie

Reprezinta serviciul premium de executare a proiectului, in care arhitectul/designerul ia rolul unui diriginte de santier – vi se ofera spatiul complet mobilat si finisat in care va puteti muta.

Tariful unui diriginte de santier poate atinge si suma de 2000€/luna. Nu este un serviciul ieftin, insa este unul necesar, mai ales in spatiile comerciale si birouri. Bineinteles, fiecare specialist stabileste cat valoreaza timpul si implicarea pe santier, relatiile cu furnizorii si primirea comenzilor.

Trebuie sa recunoastem ca acest serviciul salveaza un timp pretios petrecut in procesele de organizare care presupun de cele mai multe ori activitati neplanificate, implicarea ceruta fiind una semnificativa. Ne referim la plasarea comenzilor si primirea acestora de la curierat, discutiile telefonice pentru returnarea produselor livrate cu defecte sau neconforme comenzilor, solicitarea accelerarii livrarii comenzilor intarziate; toate actiunile stresante si consumatoare de timp ce va pot solicita in momentele nepotrivite.

Transpunand toate etapele mentionate anterior intr-un exemplu practic, va prezentam un proiect pentru un apartament cu 2 camere, in care suprafata lucrata este de 55m².

1.Proiect 3d sau Colaj Foto– >900eur proiect 3d sau 500eur colaj foto

2.Proiect tehnic-> 400 eur

3.Consultanta ->700 eur

Pret proiect cu colaj foto > 1600€

Pret proiect cu modelare 3d:  > 2000€

Intr-un pachet complet, un apartament cu 3 camere cu o suprafata de 75m² poate ajunge si la 2500€, in timp ce o casa/vila de 100m², la 3000€.

Pretul/m² scade odata cu cresterea suprafetei, precum am precizat anterior.

Cu siguranta va intrebati de ce este atat de scump. Raspunsul este unul simplu: costul este raportat la numarul orelor lucrate pentru un proiect.

Pentru un apartament de 2 camere, 55m², lucram aproximativ 50 de ore in elaborarea proiectelor 3D si tehnic, luand in calcul orele petrecute la telefon alaturi de client. Celor 50 de ore pentru proiect alaturam inca aproximativ 60 de ore pentru consultanta. Un total simplu de 110 ore.

Astfel, 2000 eur/110 ore= 18€/h = 87RON/h

Nu e asa ca pare putin avand in vedere ca va oferim un pachet de servicii creative, in timp ce un instalator va percepe 250RON/ 30 minute?  Ora de lucru intr-o agentie de dezvoltare web e intre 30-45€ si intr-o multinationala, un loc de munca bine renumerat incepe de la 95RON/h.

Daca luam in calcul si timpul de efectuare a unei lucrari, un apartament cu 2 camere prevede un termen de finalizare intre 4-6 luni, o vila – pana la 24 de luni.

In general, costul proiectului este achitat in 2, 3 etape. Se lucreaza de obicei cu un avans de 50%. In prima etapa se impart procentele in functie de cat de mare este suma finala a lucrarii, asa ca este recomandat sa luati in calcul aceste cheltuieli atunci cand doriti sa lucrati cu un specialist.

Tineti minte ca fara un avans nu lucreaza nimeni in aria de servicii. Nimeni nu va prezenta optiuni de proiect gratis, in cazul in care vreti sa aflati daca un stil de design va este potrivit sau nu. De aceea este important sa alegeti pe cineva cu un portofoliu bogat, sa comunicati detaliat si sa fiti hotarati in ceea ce va doriti (aici va ajutam si noi), sa luati deciziile din timp, astfel incat desfasurarea proiectului sa decurga cat mai lin.

Daca vreti sa treceti mai usor prin santier avand siguranta ca ati ales o amenajare care va place si sa stiti cat costa de la inceput, serviciul nostru de Design Interior Predefinit functioneaza pe ideea unui model deja realizat de arhitectii nostri. Modelele de amenajari sunt de 4 ori mai ieftine decat serviciile de design interior personalizat si cunosti de la inceput un pret estimativ pentru finisaje si mobilier.

La noi pe site gasesti o colectie mare de proiecte de design interior . Acestea se pot filtra dupa mai mult criterii, lucru care iti permite sa identifici rapid ce iti doresti. In momentul in care te hotarasti asupra unui proiect, urmeaza sa decizi daca implementezi proiectul singur sau cu ajutorul nostru.

Editor: Petronela Coman

Autor: Raluca Sinziana, arh. de interior

Probabil să îți placă și: